Artykuł sponsorowany

Podstawowe różnice pomiędzy wodą perfumowaną a toaletową

Podstawowe różnice pomiędzy wodą perfumowaną a toaletową

Decydując się na zakup nowego zapachu, najczęściej mówimy po prostu o perfumach. Tymczasem do kategorii perfum zalicza się różne produkty. Są to przede wszystkim wody perfumowane oraz toaletowe. Zanim więc wybierzemy odpowiedni produkt dla siebie, warto dowiedzieć się, czym różnią się one od siebie. Przedstawiamy podstawowe różnice pomiędzy wodą perfumowaną a toaletową.

Woda perfumowana

Przywykliśmy do określania większości produktów zapachowych jako perfumy. Niestety, prawdziwe perfumy są bardzo trudne do kupienia. Obecnie są to produkty kolekcjonerskie. Koszt jednej niewielkiej buteleczki może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. Co więcej, perfumy są niezwykle intensywne. Zawartość olejków eterycznych waha się w nich od 20 do 43%. Z takich zapachów trzeba więc umieć korzystać, aby nie przyprawić siebie i innych o ból głowy.

Obecnie mianem perfum najczęściej nazywa się wody perfumowane, czyli eau de parfum. Niejednokrotnie oznaczane są one skrótem EDP. Zawierają one od 10 do 15% olejków eterycznych w swoim składzie, choć czasem mówi się, że ich stężenie może wynosić nawet do 20%. Zwykle to właśnie wody perfumowane znikają szybciej ze sklepowych półek. Są one intensywniejsze, a przy tym znacznie trwalsze niż wody toaletowe.

Znajomość różnic między wodą perfumowaną a wodą toaletową jest istotna nie tylko z punktu widzenia klienta. Jest to niezwykle ważne również dla producentów kosmetyków. Muszą oni bowiem dokładnie znać rynek, w tym rodzaje produktów i potrzeby konsumentów. Jeśli chcemy zająć się wytwarzaniem wód perfumowanych czy toaletowych, będziemy musieli nawiązać współpracę z firmą produkującą opakowania z atomizerem. Jedną z najbardziej polecanych jest WATS.

Wody toaletowe

Wody toaletowe, czyli inaczej eau de toilette (w skrócie EDT), charakteryzują się mniejszą intensywnością zapachu. Zawierają w swoim składzie od 5 do 10% olejków eterycznych. Ich skład przekłada się również bezpośrednio na ich trwałość – wody toaletowe są zwykle delikatniejsze i bardziej ulotne niż wody perfumowane.

Wybierając perfumy dla siebie czy na prezent warto zapoznać się z zapachem w obu wersjach, zarówno wody perfumowanej, jak i toaletowej. Może okazać się, że woda toaletowa będzie strzałem w dziesiątkę, mimo że woda perfumowana miała dla nas zdecydowanie za mocną woń. Z drugiej zaś strony, zbyt wodnisty, lekki zapach w wersji wody toaletowej może nam się spodobać w bardziej wyrazistej wersji wody perfumowanej. Co ważne, niektóre zapachy mają nieco inne nuty zapachowe w wersji EDP i EDT, dlatego testowanie obu formuł jest tak istotne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.