Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobry podkład?

Jak wybrać dobry podkład?

Podkład to najważniejszy kosmetyk, który odpowiednio dobrany sprawi, że znikną niedoskonałości cery, zmarszczki i przebarwienia. Niestety bardzo trudno wybrać podkład identyczny z kolorem naszej skóry. Gdy stajemy przed półką sklepową, odnalezienie tego właściwego koloru staje się naprawdę trudnym wyzwaniem. Złe oświetlenie w sklepie, mnóstwo kolorów i pomyłka w dobraniu podkładu do rodzaju cery, mogą sprawić, że zamiast efektu idealnej gładkości osiągniemy efekt maski mima, który straszy rozmówców. Co robić, żeby ustrzec się tego fatalnego błędu?

7 kroków niezbędnych do wybrania idealnego podkładu

Krok pierwszy

Oceń jaki masz rodzaj cery. Kosmetolodzy wyróżniają podział na cerę suchą, mieszaną, tłustą i naczynkową. Zawsze kupuj podkład dedykowany Twojemu rodzajowi cery. Podkłady do skóry mieszanej, przetłuszczającej ma lżejszą konsystencję i nie zatyka porów, natomiast podkłady do cery suchej są bardziej kremowe. Do cery suchej polecane są podkłady nawilżające, do sery tłustej lub mieszanej beztłuszczowe, matujące. Jeśli masz cerę wrażliwą, powinnaś zdecydować się na podkłady bezzapachowe, bez sztucznych składników.

Krok drugi

Sprawdź czy masz odcień skóry ciepły, czy zimny. Jeśli nie jesteś specjalistką, będziesz miała problem ze stwierdzeniem, czy Twoja cera jest bardziej żółta, różowa, a może łososiowa? Na początek wystarczy, że określisz czy jest ciepła czy zimna. Żeby to zrobić, przygotuj sobie dwie kartki papieru – żółtą (tony ciepłe) i różową (tony zimne) – następnie przyłóż je do twarzy i przejrzyj się w lustrze. Kartka, która będzie bardziej naturalnie wyglądać przy Twojej skórze wskaże jej odcień. W przypadku cery naczynkowej nie powinnaś używać kolorów  o różowym tonie, naczynka znacznie lepiej zakryją podkłady z żółtymi i zielonymi pigmentami. Różowe odcienie bardziej będą pasować do cery chłodnej. Cera ciepła ma odcień żółtawy i to właśnie podkłady o takim kolorze lepiej do niej pasować.

Krok trzeci

Idź na zakupy z nieumalowaną twarzą. Gdy ruszysz do perfumerii, warto by Twoja skóra wyglądała naturalnie. Jeśli wolisz nie pokazywać się bez makijażu, zmyj chociaż mokrą chusteczką skórę na jednej stronie żuchwy. Nie zapomnij też wziąć ze sobą lusterka. Próbki podkładu nałóż na nieumalowaną skórę twarzy, potem sprawdź jak pasuje do Twojej cery.

Krok czwarty

Wybierz odcień identyczny z cerą albo ton jaśniejszy. Dlaczego? Ponieważ pod wpływem potu i łoju podkład ciemnieje w ciągu dnia, a nie ma nic gorszego niż ciemny kolor cery. Nie tylko postarza Cię, ale tragicznie kontrastuje z jasną skórą na szyi.

Krok piąty

Nie wierz w światło w sklepie. Pamiętaj że w sklepach oświetlenie nigdy nie jest naturalne, dlatego zmienia trochę odcienie podkładów. Idealną sytuacją byłoby wyjść na chwilę ze sklepu i sprawdzić w lusterku kolor podkładu. Innym sposobem jest poproszenie o próbkę podkładu, którą nałożymy sobie w domu. Niestety producenci nie często oferują próbki podkładów w saszetkach.

Krok szósty

Kup dwa różne odcienie podkładu. W zależności od pory roku i okazji, przydadzą się dwa odcienie. Jaśniejszy i ciemniejszy, które możemy miksować w zależności od stopnia oraz okazji. Np. wieczorem bardziej zbrązowiona skóra nie będzie razić.

Krok siódmy

Nie zapomnij o prawidłowej aplikacji Nie tylko ważny jest kolor podkład, ale także sposób jego aplikacji. Najlepiej przed wykonaniem makijażu dobrze nawilżyć skórę, dzięki temu podkład będzie lepiej wyglądał. Podkład nałożony na skórę suchą może się nierównomiernie rozłożyć, przez co w przesuszonych miejscach powstaną plamy ciemniejszego koloru, niż na reszcie twarzy. Pamiętaj też, żeby zwrócić szczególną uwagę podczas nakładania podkładu w okolicach włosów, w kącikach oczu, przy nozdrzach a także w okolicy ust. Pominięcie tych miejsc sprawi, że makijaż będzie wyglądał bardzo nieestetycznie. Więcej informacji na temat zasad wyboru odpowiedniego podkładu możecie znaleźć na stronie sklepu internetowego kosmetykomania.pl. W ofercie firmy  możecie znaleźć wiele doskonałych podkładów, dostosowanych do różnych rodzajów cery, m.in. podkłady firmy Revlon Colorstay, które obecnie należą do jednych z najbardziej cenionych na rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.