Artykuł sponsorowany

Coaching dietetyczny jako skuteczna metoda utrzymywania efektów niż typowy plan dietetyczny

Coaching dietetyczny jako skuteczna metoda utrzymywania efektów niż typowy plan dietetyczny

Zmiana stylu życia oraz diety wcale nie musi być drastycznym zabiegiem. Niektórzy jednak po tygodniu podążania za typowym planem dietetycznym zaczynają tracić motywację, a przez to nie widzą też efektów. Dlatego dobrym pomysłem może być skorzystanie z coachingu dietetycznego. Jest to stosunkowe nowe zjawisko, ale coraz bardziej zyskuje na popularności. Czy coaching dietetyczny jest skuteczniejszą metodą niż zwyczajne podążanie za planem dietetycznym?

Kim jest coach dietetyczny?

Coach dietetyczny jest osobą, która wspiera pacjenta w zdrowym odżywianiu się. Specjalista pracuje głównie nad zmianą nawyków żywieniowych. Stara się nauczyć pacjenta zdrowych zachowań, aby z czasem się zmieniły w przyzwyczajenia. Przekazuje on podstawową wiedzę na temat odżywiania w praktyczny i przystępny sposób. Dzięki temu osoba przestaje być na diecie, a stopniowo zmienia swój styl życia.

Warto jednak podkreślić, że coach dietetyczny i dietetyk to nie są te same specjalizacje. Praca z dietetykiem polega na konsultacji żywieniowej i ustaleniu konkretnego planu dietetycznego. Natomiast z coachem dietetycznym pracuje się na zasadzie małych kroczków. Jego działania polegają na wsparciu w stopniowym wdrożeniu zdrowych nawyków w życie. Przekazywana wiedza pozwala pacjentowi na samodzielne planowanie swojego żywienia, dzięki zdobytej świadomości i nabyciu umiejętności odpowiedniego odżywiania się. Często zdarza się, że dietetyk pełni też rolę coacha dietetycznego, aby efekty u pacjenta były jak najlepsze.

Jak mówi ekspert z poradni dietetycznej Strategia Zdrowia: Coaching dietetyczny ma za zadanie ukierunkować osobę w celu wprowadzania w życiu zdrowych zmian. Specjalista nie mówi pacjentowi co ma robić i nie daje precyzyjnej rozpiski czasowej jadłospisu, ale stara się nauczyć go samodzielności w temacie żywienia. W niektórych przypadkach wystarczy uporządkowanie wiedzy na ten temat, ponieważ część osób interesuje się zdrowym trybem życia. Dlatego też wizyta u coacha dietetycznego rozpoczyna się podobnie jak u dietetyka, czyli na początku jest wywiad oraz rozmowa na temat nawyków i oczekiwań. Dzięki temu specjalista może poznać osobę oraz to, z czym ma największy problem. Na podstawie tych danych może zaproponować plan działania.

Kto powinien skorzystać z coachingu dietetycznego?

Coaching dietetyczny to idealna możliwość skierowana do osób, które chcą nie tylko schudnąć, ale także wprowadzić zmiany w swoim odżywianiu oraz stylu życia.  Dodatkowo coaching dietetyczny sprawdzi się w przypadku, kiedy osoba ma słabą wolę, ale potrzebuje zmiany ze względu na stan zdrowia. Jego pomoc przyda się szczególnie osobom, którym brakuje motywacji lub wiedzy na temat odpowiedniego odżywiania się.

Coaching dietetyczny jest też skierowany do tych osób, które chciałaby nauczyć się zastępować niezdrowe jedzenie produktami, które są pełnowartościowe. W takich przypadkach specjalista może podpowiedzieć, jakie są zamienniki i na co warto zwrócić uwagę w czasie zakupów. Takie uwagi są niezwykle cenne, ponieważ część osób nie czyta składów kupowanej żywności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.