Artykuł sponsorowany

W jaki sposób optymalnie przygotować się do targów wystawienniczych

W jaki sposób optymalnie przygotować się do targów wystawienniczych

Obecność na targach branżowych to doskonała okazja, by zaprezentować swoją markę, usługę lub produkt nowym klientom, spotkać się z tymi dotychczasowymi i wysłuchać ich opinii, nawiązać cenne kontakty i podpisać jeszcze cenniejsze kontrakty. Czasem zdarza się jednak, że ktoś wraca z targów niezadowolony, bo inwestycja się „nie opłaciła”. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest najczęściej niewłaściwe przygotowanie się do eventu. O czym więc nie wolno zapomnieć?

Po pierwsze, warto zastanowić się na wstępie, jakie cele chcemy osiągnąć, biorąc udział w targach wystawienniczych. Czy jest to przede wszystkim promocja marki, wybadanie rynku i konkurencji, czy np. chęć nawiązania relacji biznesowych? Od tego w dużej mierze potrafi zależeć opracowanie kolejnych punktów planu obecności na imprezie branżowej. Druga, równie istotna kwestia to rozsądny podział budżetu, jakim dysponujemy. Musimy w nim uwzględnić m.in. koszty stoiska, materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia czy zakwaterowania.

Stoisko

Kolejny etap to dokładne przemyślenie tego, jak ma wyglądać nasze stoisko. Chodzi nie tylko o jego wielkość czy lokalizację w przestrzeni targów, ale też tak podstawowe rzeczy, jak wyposażenie, ogólny wygląd oraz to, które produkty lub usługi chcemy szczególnie zaprezentować światu. Nie powinno być ich bowiem zbyt mało czy zbyt dużo – każda z tych skrajności potrafi skutecznie odstraszyć. Szczegóły dotyczące całej oferty powinny się jednak oczywiście znaleźć w wyłożonych na miejscu folderach i broszurach. Przygotowanie samego stoiska warto powierzyć profesjonalistom, takim jak choćby firma ART-CO, która zajmuje się zarówno tworzeniem projektów, jak i ich późniejszą realizacją. Dzięki temu nie tylko zredukujemy i tak już ogromną liczbę obowiązków, ale też zyskamy pewność, że uwzględnione zostaną wszystkie kluczowe elementy w rodzaju dobrze wyeksponowanego logotypu firmy czy umiejętnego wykorzystania barw firmowych do wyróżnienia się w przestrzeni targów.

Promocja

Warto zadbać o poinformowanie o obecności na nich wszelkimi możliwymi kanałami: przez social media, newsletter czy nawet w formie tradycyjnych zaproszeń. Będzie to czytelny sygnał dla obecnych i potencjalnych klientów, partnerów, a także konkurencji, że można się podczas tego wydarzenia z nami spotkać. Możemy dodatkowo rozważyć także organizację podczas targów szkolenia, wykładu czy prezentacji, co dodatkowo wyróżni nas na tle pozostałych wystawców. Nie zapominajmy też o przygotowaniu standów, roll-upów, ulotek, folderów, katalogów, wizytówek i innych materiałów marketingowych, które powinny się znaleźć na stoisku. Dobrym pomysłem jest też zamówienie np. cukierków, długopisów czy innych gadżetów z logo firmy. Dzięki nim wzmocnimy jej pozytywny wizerunek, jak również przyciągniemy ewentualnie niezdecydowanych.

Ekipa

Na koniec kwestia wcale nie najmniej istotna: ludzie. Nawet dysponując najlepiej przygotowanym stoiskiem, nie odniesiemy na targach sukcesu, jeśli nie pojawią się tam z naszej strony osoby kompetentne, zaangażowane i świadome celów, jakie trzeba osiągnąć. Wśród naszych wysłanników powinny się znaleźć osoby zarówno decyzyjne, jak i świetnie znające się na danym produkcie czy usłudze (w związku z czym odpowiedzą na każde możliwe pytanie), a przy tym po prostu sympatyczne i uśmiechnięte, nawet po wielu godzinach powtarzania od nowa tych samych informacji. Jeśli nie dysponujemy ideałem, który łączy w sobie wszystkie te cechy, postawmy na zespół ludzi, których kompetencje będą wzajemnie się uzupełniać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.